Očkovanie proti tuberkulóze

Čo s vriedkom po očkovaní?

Jana:

Dobrý deň, moju 5-mesačnú dcérku očkovali ako novorodeniatko v nemocnici proti tetanu. Očkovanie sa zrejme prijalo, no ostal jej vredík po pichnutí a teraz v 5. mesiaci jej praskol, vytiekol z neho hnis, prosím Vás, chcem sa spýtať čo robiť ďalej, nechať vredík nech sám úplne vymizne,alebo mu nejako pomôcť, navštíviť lekára, prosím Vás ako postupovať. Môžu sa objaviť ešte nejaké vedľajšie účinky?

 

MUDr. Pavol Šimurka:

To očkovanie ako novorodenca bolo pravdepodobne proti tuberkulóze. Reakcia je známkou dobrej imunitnej odpovede a niekedy to môžu byť aj reakcie typu "vredíka" mesiace od očkovania. Ak sa obsah uvoľnil, tak s miestom netreba nič robiť, len ošetriť kožu bežnými prostriedkami. Lekára stačí o tom informovať pri najbližšej návšteve v rámci preventívnej prehliadky. Navštíviť len vtedy, ak by sa stav opakoval. V takom neskorom období už iné vedľajšie účinky (zväčšenie lymfatickej uzliny) sú nepravdepodobné.

Nenašli ste na webe odpoveď na svoju otázku?

Napíšte nám svoju otázku a poraďte sa s odborníkom!

Captcha

Viac informácií o nahlásení nežiaducich účinkov nájdete tu.

Poslať článok priateľovi