Očkovanie proti záškrtu, tetanu a čiernemu kašľu

Môže byť dusenie reakciou na vakcínu?

Alžbeta:

Žijem v Írsku a mám 4 a pol ročného syna, ktorého som dala zaočkovať v Írsku vakcínou 4 v jednej. Je to na záškrt, tetanus, čierny kašeľ, obrna a osýpky. Po štyroch dňoch ráno vstal a začal sa dusiť. Nevedel prehĺtať a trvalo to krátko. Môže to byť reakcia na vakcínu alebo nedaj bože niečo horšie?

 

Prof. MUDr. Svetozár Dluholucký, CSc.:

Príznaky, ktoré popisujete sú typické pre infekciu horných dýchacích ciest - laryngitis, alebo môžu vzniknúť pri vysušení slizníc dýchacích ciest po spánku v prostredí s teplým a suchým vzduchom. Menej pravdepodobným je tzv. laryngospazmus - ten však ide so stratou dychu a hlasu - nie prehĺtania. Neuvádzate či mal syn aj zvýšenú teplotu - asi nie. A tak môžem len konštatovať, že Vami popísaná " príhoda " nie je popísaná v súvise s komplikáciami po očkovaní, nastala až 4. deň poobdobí bez príznakov po očkovaní, no a to najdôležitejšie - už je preč. Váš syn je chránený proti štyrom nebezpečným chorobám a táto príhoda je za vami. Netreba sa báť a vonkoncom nie očkovania.

Nenašli ste na webe odpoveď na svoju otázku?

Napíšte nám svoju otázku a poraďte sa s odborníkom!

Captcha

Viac informácií o nahlásení nežiaducich účinkov nájdete tu.

Poslať článok priateľovi